Søgemaskinemarketing er et utrolig vigtigt redskab når man skal promovere en virksomhed online. Det grundliggende koncept er virkeligheden utrolig simpelt, omend der er mere i den end som så.
Forestil dig at du bevæger dig ind på Google søgemaskine for at foretage en søgning. Chancen for at det du søger efter rent faktisk har din interesse er utrolig stor, og dette kan Google og andre søgemaskiner benytte sig af ved hjælp af søgemaskinemarketing. For de ved hvilke søgetermer du benytter dig af, og kan derfor vise relevante reklamer.
I og med at de, for så vidt muligt, kun viser relevante reklamer, er der meget større chance for at det rent faktisk resulterer i et salg. Dette øger søgemaskinernes indtjening og giver øget konkurrence på markedet. Således er søgemaskinemarketing relativ billigt uden at det forringer effekten. Faktisk er effekten oftest betragtelig større end andre former for marketing.
Dette er i korte træk hvad søgemaskinemarketing er og hvorfor det virker så godt som det gør. Alle søgemaskiner tilbyder denne form for marketing, men jeg tror ikke at der kan være tvivl om at Google Adwords er nummer et, både i forhold til pris of effekt. Dette er ganske naturligt da Googles søgemaskine er den mest brugte.
Tags: google, google adwords, marketing, søgemaskine, søgemaskinemarketing